سارا ملکی آذر ۱۴, ۱۴۰۳
مقابله هوش مصنوعی با دزدی انیمه در ژاپن

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سمسون

ژاپن برای مبارزه با دزدی اینترنتی انیمه و مانگا از هوش مصنوعی منفعت گیری خواهد کرد. در سال ۲۰۲۲ صنایع بازی، انیمه و مانگای ژاپن از فروش خارجی ۴.۷ تریلیون ین (۳۰ میلیارد دلار) درآمد کسب کردند که تقریباً معادل صادرات ریزتراشه‌ها به قیمت ۵.۷ تریلیون ین می بود.

به نقل از سرویس بین الملل رسانه اخبار فناوری تکنا، ژاپن تصمیم دارد برای مقابله با وب‌سایت‌های دزدی انیمه و مانگا که به حرف های این سرزمین سالانه میلیاردها دلار از درآمد آن را از بین می‌برند، از هوش مصنوعی منفعت گیری کند. بر پایه گزارش یک گروه از ناشران داخلی ژاپنی، حداقل ۱,۰۰۰ وب‌سایت وجود دارد که به طور غیرقانونی دانلودهای رایگان از محتوای ژاپنی را اراعه خواهند داد که عمدتاً شامل رمان‌های گرافیکی مشهور جهانی مانگا است.

اما مطابق مطرح آزمایشی ۳۰۰ میلیون ین (۲ میلیون دلار) که توسط سازمان فرهنگی توکیو نظر شده است، هوش مصنوعی از سیستم تشخیص عکس و متن برای جستجوی سایت‌هایی که کتاب‌های مانگا و انیمه را به طور غیرقانونی انتشار می‌کنند، منفعت گیری خواهد کرد.

“مالکین حق‌امتیاز منبع های انسانی بسیاری را صرف تلاش برای شناسایی دستی محتوای دزدی آنلاین می‌کنند” این سخنان را کیکو مومی، مقام رسمی این سازمان به خبرگزاری AFP در روز سه‌شنبه او گفت.

با این حال، این سازمان خبرداد که مدرسان انسانی به سختی می‌توانند با محتوای غیرقانونی که به طور مدام گسترش می‌یابد، همگام شوند. این مطرح در خواست بودجه تکمیلی این سازمان برای سال مالی جاری که در ماه مارس به آخر می‌رسد، گنجانده شده است. این ایده الهام‌گرفته از پروژه شبیهی در کره جنوبی است و در صورت پیروزی، می‌تواند به دیگر فیلم‌ها و موسیقی‌های به اشتراک گذاشته‌شده غیرقانونی نیز تعمیم یابد.

ژاپن که مهد داستان‌های کمیک و انیمه‌ای همانند “درگن بال” و مجموعه بازی‌هایی از جمله “سوپر ماریو” تا “فاینال فانتزی” است، صنایع خلاقانه خود را به گفتن موتور رشد اقتصادی، برابر با صنایع فولاد و نیمه‌رساناها، می‌بیند.

در استراتژی اصلاح‌شده “Cool Japan” که در ژوئن انتشار شد، دولت خبرداد که مقصد دارد تا صادرات این دارایی‌های فرهنگی را تا سال ۲۰۳۳ به ۲۰ تریلیون ین (۱۳۰ میلیارد دلار) افزایش دهد. ناشران ژاپنی می‌گویند که نزدیک به ۷۰ درصد از وب‌سایت‌های دزدی که محتوای ژاپنی را اراعه خواهند داد، به زبان‌های خارجی از جمله انگلیسی، چینی و ویتنامی فعالیت می‌کنند.

در سال ۲۰۲۲، صنایع بازی، انیمه و مانگای ژاپن از خارج ۴.۷ تریلیون ین (۳۰ میلیارد دلار) درآمد کسب کردند که تقریباً معادل صادرات ریزتراشه‌ها به قیمت ۵.۷ تریلیون ین است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]