[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سمسون
مدیر عامل «خانومی» درمورد رشد سریع این استارتآپ او گفت: این ماجرا فقط اختصاصی به بازار ایران نیست. در کل دنیا، صنعت زیبایی ناظر یک رشد «وحشی» است.
او در ادامه با دقت به نقل ازهای جهانی از جمله تحقیق موسسه مکنزی اصرار کرد: پیشبینی این است که تا نزدیک به ۲ سال دیگر بازار صنعت زیبایی به قیمت نزدیک به ۶۰۰ میلیارد دلار برسد و تا پنج سال دیگر، ششصد میلیون مصرفکننده تازه به این صنعت اضافه بشود. با اهمیت ترین عامل این رشد، تحول سبک زندگی آدمها و دقت زیاد تر افراد به خودشان است.
شاهمرادی با اشاره به این که این رشد جهانی در ایران هم به وضوح دیده میبشود او گفت: طبق معمول سپس از نزدیک به ۴ تا ۵ سال این موج به سرزمین ما هم میرسد و برای تحول سبک زندگی آدمها یعنی هم خانمها و هم آقایان ما ناظر این رشد هستیم.
تبدیل شدن به بازیگر مهم بازار زنان
مسعود شاهمرادی درمورد تاثییر این موج بر «خانومی» به گفتن یک پلتفرم ایکامرس (تجارت الکترونیک) او گفت: تا نزدیک به دو سال دیگر در جهان یک چهارم فروش صنعت زیبایی از مسیر تجارت الکترونیک میگذرد. فروش الکترونیکی با رشد سالانه ۱۲ درصد، بیشترین رشد را در بین کانالهای توزیع محصولات زیبایی به اختصاصی در قیاس با کانالهای سنتی همانند داروخانهها و فروشگاهها دارد.
او درمورد این که «خانومی» چه برنامهای برای آینده دارد اصرار کرد: هنگامی از صنعت زیبایی سخن بگویید میکنیم منظورمان فقط لوازم آرایشی که به ذهن برخیها میرسد نیست. ما حوزه بزرگتری یعنی مراقبت از خود یا Wellbeing که شعار خانومی هم به حساب میآید را مقصد قرار دادهایم. اکنون ما بزرگترین بازار زنان ایران را داریم که مشتریان طیف وسیعی از محصولات و خدمات مراقبت از خود می باشند. ما میخواهیم تبدیل به بازیگر مهم بازار حوزه زنان شویم.
برای ورود به بورس مقصدگذاری کردهایم
در بخشی فرد دیگر، مدیرعامل «خانومی» درمورد مسیرهای ادامه رشد این پلتفرم، از تلاش برای جذب اندوخته تازه و این چنین ورود به بورس سخن بگویید کرد. او با اشاره به باز شدن تقریبی مسیر برای ورود استارتآپها به بورس اصرار کرد که «خانومی» زیرساختهای ملزوم برای ورود به بورس را تدارک دیده و دو سال صورت مالی تایید شده با حسابرس معتمد بورس دارد.
مدیرعامل «خانومی» او گفت: ما مقصد ورود به بورس را داریم اما به گمان زیاد یک مرحله قبل از آن Pre-IPO داشته باشیم و جذب اندوخته کنیم تا با مارکت بزرگتر، ورود به بورس را بازدید کنیم.
او در جواب به این سوال که آیا «خانومی» حاضر است که به یک شرکت بزرگتر فروخته بشود او گفت:
چشمانداز ما برای فعالیت به گفتن بزرگترین بازیگر بازار زنان آن قدر بزرگ است که نخواهیم آن را ذیل چشمانداز شرکت فرد دیگر ببریم.
توانایی این ۱۰ سال خانومی و موانعی که برای رشد و گسترش پشتسرگذاشته و شناخت عمیقی که از این بازار و مخاطبانش دارد مشخص می کند که بنبستی در سر راه نیست و ما با وجود مشکلات گوناگون مسیر رو به جلوی خودمان را ادامه میدهیم.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
