سارا ملکی بهمن ۴, ۱۴۰۳
اپل و گوگل به‌دلیل قدرتشان در اکوسیستم موبایل، زیر ذره‌بین نهاد رقابتی بریتانیا قرار گرفتند

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سمسون

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تحقیقاتی تحت گفتن حالت بازار استراتژیک (SMS) درمورد اکوسیستم‌های موبایل اپل و گوگل اغاز می‌کند.

تحقیقات تازه نهاد رقابتی بریتانیا بخشی از قانون بازارهای دیجیتال، رقابت و مصرف‌کنندگان (DMCC) است که سال میلادی قبل به تصویب رسید و در همین ماه اجرایی شد. این قانون اختیارات جدیدی را برای CMA در نظر می‌گیرد تا شرکت‌هایی را که بیش‌از حد قوی تشخیص داده خواهد شد، به‌گفتن شرکت‌هایی با «حالت استراتژیک» در بازار تعیین کند و راهکارها و مداخلاتی برای بهبود رقابت نظر دهد.

CMA اولین تحقیق خود را هفته‌ی قبل با اغاز بازدید سهم بازار جست‌وجوی گوگل که مطابق گزارش‌ها نزدیک به ۹۰ درصد است، خبرداد. CMA در آن زمان او گفت که تحقیق جدیدی در ژانویه (دی و بهمن) انجام خواهد شد و اکنون می‌دانیم که از اختیارات جدیدش برای بازدید حالت بازار استراتژیک اپل و گوگل در اکوسیستم‌های موبایل‌شان که حوزه‌هایی همانند مرورگرها، فروشگاه‌های اپلیکیشن و سیستم‌‌های عامل را پوشش می‌دهد، منفعت گیری می‌کند.

در ماه نوامبر (آبان و آذر)، گروهی تحقیقاتی زیر نظر CMA، به این نتیجه رسید که سیاست‌های مرورگر موبایل اپل و توافقش با گوگل «مانع نوآوری» در بریتانیا شده است. یافته‌ها نشان داد که اپل مرورگرهای موبایلی متفرقه را ناچار به منفعت گیری از WebKit (موتور اختصاصی مرورگر خود) می‌کند که در قیاس با سافاری، محدودیت‌هایی برای آن مرورگرها در انجام کارها به‌وجود می‌آورد.

به‌گفتن بخشی از بازدید تازه، CMA اکنون قبول کرده که «مقدار رقابت بین و درون» اکوسیستم‌های موبایل اپل و گوگل، از جمله موانعی را که امکان پذیر جلوی رقابت دیگر شرکت‌ها را بگیرد بازدید خواهد کرد.

بازدید CMA شامل این نوشته خواهد می بود که آیا هر یک از شرکت‌های اپل و گوگل از موقعیت مسلط خود در سیستم‌های عامل، توزیع اپلیکیشن یا مرورگرها برای «حمایتاز اپلیکیشن‌ها و خدمات خود» منفعت گیری می‌کنند یا خیر.

مقاله‌ی مرتبط

CMA دوره‌ای سه هفته‌ای را اغاز می‌کند که طی آن از ذی‌نفعان وابسته دعوت می‌بشود تا نظرات خود را به‌گفتن بخشی از تحقیقات اراعه دهند و انتظار می‌رود نتایج تا ۲۲ اکتبر ۲۰۲۵ (۳۰ مهر ۱۴۰۴) اظهار بشود.

اگر اپل و گوگل دارای حالت بازار استراتژیک تشخیص داده شوند، به اراعه‌ی دسترسی زیاد تر برای عملکردهای کلیدی به اشخاص و شرکت‌های متفرقه جهت پشتیبانی به رقابت بهتر ملزم خواهد شد.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]