سارا ملکی بهمن ۲۹, ۱۴۰۳
پلتفرم‌های آنلاین حوزه خودرو تنها ۲ درصد از سهم معاملات خودرویی را در اختیار دارند

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سمسون

احسان گایینی، معاون فروش ماشین ۴۵، در نشست خبری این شرکت درمورد تفاوت ماشین ۴۵ با رقبای خود در بازار معامله های آنلاین ماشین او گفت: «ما در این بازار از نظر مدل کسب‌وکاریمان رقیبی نداریم. بازیگرهای فرد دیگر در فضای آنلاین سرزمین مشغول فعالیت می باشند؛ اما مدل معاملاتی آن‌ها با ما متفاوت است. قوت مهم ما شعبات مجهزی می باشند که افتتاح هریک از آن‌ها زیاد دشوار است. تفاوت بعدی ما خریدارهایی می باشند که کاملاً بازدید شده‌اند، صلاحیت آن‌ها برای خرید وفروش سنجیده شده است و ما می‌توانیم با استناد به این احراز صلاحیت بگوییم که بعد از خرید وفروش طی ۲۴ ساعت با فروشنده تسویه حساب کامل می‌بشود.»

او اضافه کرد: «مسئله بعدی کارشناسی دقیق ما است. کارشناسی گوشه خیابان منسوخ شده و فضا به‌سمتی رفته است که این کار را با برخی استانداردها انجام دهیم. ما لایحه‌ها و مرحله های بعدی کارشناسی ماشین را هم به‌زودی در سرزمین معارفه می‌کنیم.»

او قیمت‌های ماشین ۴۵ را مهم‌ترین برنامه این شرکت برای گرفتن سهم بیشتری از بازار سنتی گفت و او گفت: «بچه‌های نسل Z به‌آرامی در حال ورود به این بازار می باشند. آن‌ها داخل مرحله های خرید وفروش‌گری ماشین خواهد شد و فضای آنلاین برایشان دلنشین‌تر است. غیر از این نوشته هم امکانات و تسهیلات بسیاری به فروشنده و خریدار ماشین اراعه می‌دهیم و این نوشته آن‌ها را به منفعت گیری زیاد تر از ماشین ۴۵ ترغیب می‌کند.»

به حرف های گایینی، همه بازیگرهای آنلاین حوزه ماشین امروز نزدیک به ۲ درصد از سهم معامله های خودرویی را در اختیار دارند و این نوشته مشخص می کند که بازار گسترده‌ای پیش‌روی آن‌ها است. گایینی می‌گوید که با دقت به این که این پلتفرم در فضای خرید و فروش آنلاین سامان‌دهی تشکیل کرده، تا به امروز مشکل خاصی از منظر تنظیمگری توانایی نکرده و نهادهای تنظیمگر در تعداد بسیاری از موارد همانند استعلام اسبق خودرویی با آن‌ها همکاری کرده‌اند.

 به حرف های معاون فروش ماشین ۴۵، این پلتفرم اکنون با ۵۰ شعبه در ۱۸ شهر ایران، ۳۵۰ نیروی انسانی دارد و تصمیم دارد تا آخر امسال تعداد این شعبه‌ها را به ۵۶ رساند. او دراین‌باره او گفت: «در مسیر رشدی که برای خود در نظر گرفته‌ایم، تصمیم داریم به ۲۵۰ شعبه در سراسر ایران با ۴۵۰۰ نفر نیروی انسانی برسیم و پوششی در همه سرزمین تشکیل کنیم. ما سالانه ۱۰۰ هزار ماشین برای خریداران به نمایش می‌گذاریم و توانسته‌ایم سهم خوبی از این بازار را بگیریم. بااین‌حال ازآنجاکه عمده این بازار دست فعالان آفلاین است، مسیر سختی پیش رو داریم.»

گایینی جابه‌جایی ماشین‌ها در شهرهای گوناگون را مهم‌ترین مشکل این شرکت در سال‌های تازه دانست که با تشکیل ۱۷۰ مسیر جاده‌ای، این مشکل رفع شده است. بر این مبنا، اگر ماشین به فردی که در شهر او ماشین ۴۵ شعبه‌ای ندارد، فروخته بشود، برای او ارسال خواهد شد. ۵۰ درصد این ماشین‌ها ازطریق‌ تریلی‌های خودروبر، ۳۰ درصد با کفی‌های خودروبر و ۲۰ درصد آن‌ها با حمل‌ونقل ریلی جابه‌جا خواهد شد.

گایینی درمورد قیمت‌های مهم ماشین ۴۵ او گفت: «ما روی سه قیمت مهم تمرکز کرده‌ایم. اولین نوشته شدت نقدشوندگی‌ است. در فضای سنتی، خریداران و فروشندگان با شرایط پیچیده خرید وفروش دچار خواهد شد. بر پایه داده‌هایی که قوه قضاییه انتشار کرده، سال ۱۴۰۱ صدهزار پرونده شکایت خودرویی بازدید شده است. ما حتی یک پرونده در این بین نداشتیم؛ چون کل فرایند را مدیریت می‌کنیم و نوشته دوم امنیت خرید وفروش است که برای ما از اهمیت اختصاصی‌ای برخوردار است.»

به حرف های او، قیمت سوم این شرکت «آسان‌بودن» است و کل فرایند خرید و فروش ماشین یک‌ونیم ساعت زمان می‌برد. بعد‌از آن هم خریدار و فروشنده باید به دفترخانه مراجعه کنند که در نهایت، این فرایند را به دو ساعت تبدیل می‌کند. علاوه‌بر این در شهر تهران، دسترسی به شعب ماشین ۴۵ آسان است و بر پایه ادعای معاون فروش این شرکت، کاربران در کمتر از نیم ساعت به یکی از شعب ماشین ۴۵ دسترسی اشکار خواهند کرد.

گایینی افزود: «تقریبا از هر چهارپنج خودرویی که به دفاتر ما مراجعه می‌کنند، یکی از آن‌ها مشکلی دارد که نمی‌توان آن را خرید وفروش کرد و کارشناسان حقوقی ما با دقت همه این شرایط را بازدید می‌کنند. قراردادهای ما نیز بی‌طرفانه است و انتقال سند در دفترخانه‌های منتخب صورت می‌گیرد.»

به حرف های او، قیمت فروش خودروها با بازدید بیشتر از ۴۰ هزار خریدار در فضای آنلاین تعیین می‌بشود و در فضای مزایده قرار می‌گیرد. بااین‌حال، او نبودن قیمت‌ مصوب در حوزه ماشین را یکی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه می‌داند.

مهرداد محسن‌پور، معاون ماشین ۴۵، درمورد شرایط پذیرفتن خودروها در این پلتفرم او گفت: «با دقت به این که خریداران ما آنلاین می باشند و خودرویی که به شعبه‌های ما مراجعه می‌کند، باید از نظر کارشناسی بازدید بشود، ماشین‌هایی که بیشتر از ۱۰ سال دارند، پذیرفتن نمی‌کنیم و اکنون با دقت به تعداد مراجعه‌کنندگان، ظرفیت پذیرفتن این خودروها را ندارند.»

به حرف های او، این پلتفرم اکنون فقط خدمات کارشناسی را به مشتریان خود اراعه می‌دهد و در آینده نزدیک تصمیم ورود به این بازار را ندارد. محسن‌پور اضافه کرد: «اکنون، ۵ شعبه ما در شهر تهران با منفعت گیری از دستگاه UV خودروها را کارشناسی می‌کند. علاوه‌بر این، ما مشغول تجهیزکردن برخی از شعب خود به فناوری منحصربه‌فردی هستیم که با زیرساخت هوش مصنوعی انجام می‌بشود و به‌زودی رونمایی خواهد شد.»

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]