[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سمسون
شرکتهایی همانند متا و ایکس از قانون تازه ایالت یوتا استقبال کردهاند که اپل و گوگل را ملزم میکند تا مسئولیت قبول سن کاربران را در پلتفرمهای توزیع اپلیکیشن برعهده بگیرند و برای کاربران زیر سن قانونی، رضایت والدین را دریافت کنند.
غولهای فناوری از زمانها پیش بر سر این که کدام طرف باید مسئول قبول سن در پلتفرمهای توزیع اپلیکیشن همانند گوگلپلی و اپاستور باشد، در حال کشمکش می باشند. شرکتهایی همانند متا اعتقاد دارند پلتفرمهای توزیع اپلیکیشن باید این کار را انجام بدهند، چراکه میزبان و توزیعکنندهی اپلیکیشنها می باشند؛ اما پلتفرمهای توزیع اپلیکیشن استدلال میکنند که مسئولیت باید برعهدهی گسترشدهندگان اپلیکیشنها باشد که محصول نهایی را به کاربران اراعه خواهند داد. در نهایت قانون ایالت یوتا به زیان گوگل و اپل و به سود شرکتهایی همانند متا و ایکس همه شده است.
پیش از تصویب قانون حوالی پلتفرمهای توزیع اپلیکیشن، اپل مجموعهای از ابتکارات تازه برای ایمنی کودکان در اپاستور معارفه کرد که شامل سیستم بازدید سن برای اپلیکیشنها میبشود. این سیستم بدون این که به سن دقیق یا تاریخ تولد کودک دسترسی داشته باشد، به گسترشدهندگان اجازه میدهد از یک API تازه برای دسترسی به محدودهی سنی تأییدشده از سوی والدین منفعت گیری کنند.
سیستم اپل از گسترشدهندگان میخواهد قبل از منفعت گیری از اپلیکیشن، محدودهی سنی را تعیین کنند. شرکتهای رسانههای اجتماعی از این قانون تازه که پلتفرمهای توزیع اپلیکیشن را ملزم به قبول سن کاربران قبل از دانلود میکند، استقبال کردهاند. متا، ایکس و اسنپ در بیانیهای مشترک اظهار کردند:
«ما از فرماندار کاکس و ایالت یوتا بهگفتن پیشگام ملی در توانمندسازی والدین و کاربران برای کنترل زیاد تر بر دانلود اپلیکیشنهای نوجوانان تقدیر میکنیم. والدین میخواهند یک مرکز واحد برای نظارت و قبول اپلیکیشنهای مورد نظر نوجوانانشان داشته باشند و یوتا راه را در تمرکز این فرایند در پلتفرمهای توزیع اپلیکیشن دستگاهها هموار کرده است.»
مقالههای مرتبط
تا بحال ۱۶ ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا و تگزاس، نسخههای خود از قوانین پلتفرمهای توزیع اپلیکیشن را با تمرکز بر قبول سن و ایمنی جوانان اراعه دادهاند.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
