سارا ملکی اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۴
گزارش مالی فولکس‌واگن: افت درآمد در پی افزایش فروش خودروهای برقی!

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سمسون

سود خالص گروه فولکس‌واگن در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۵ با کم شدن ۴۰٫۶ درصدی به ۲٫۱۸ میلیارد یورو (۲٫۴۷ میلیارد دلار) رسید. در نگاه اول احتمالا فکر بشود این افت به کم شدن فروش مربوط است، اما آمار رسمی مشخص می کند فروش خودروهای فولکس‌واگن ۱٫۴ درصد رشد داشت و به ۲٫۱۳ میلیون دستگاه رسید.

علت مهم کم شدن سود فولکس‌واگن، افزایش فروش خودروهای برقی است. فروش خودروهای برقی فولکس‌واگن در اروپا در فصل قبل بیشتر از دو برابر شد و در آمریکا ۵۱ درصد رشد داشت.

خواست‌های معوق خودروهای برقی در اروپای غربی ۶۴ درصد رشد کرد و خودروهای برقی بیشتر از ۲۰ درصد کل خواست‌های فولکس‌واگن در این منطقه را به خود تعلق داده‌اند. فولکس‌واگن با ۲۶ درصد سهم بازار، هم چنان پیشتاز بازار ماشین برقی در اروپا است؛ اما گرایش به خودروهای برقی کم‌سودتر، حاشیه‌ی سود عملیاتی شرکت را از ۶ درصد به ۳٫۷ درصد افت داد.

آرنو آنتلیتز، مدیر مالی و عملیاتی گروه فولکس‌واگن، پافشاری کرد که پیروزی این شرکت در حوزه‌ی خودروهای برقی، ضعف ساختاری سودآوری آن‌ها را آشکار کرده است. او می‌گوید فولکس‌واگن باید هزینه‌های تشکیل را افت و حاشیه‌ی سود مدل‌های برقی را افزایش دهد.

مقاله‌های مرتبط

در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی شده می بود سودآوری خودروهای برقی تا ۲۰۲۵ با مدل‌های بنزینی برابر بشود؛ اما این مقصد اکنون به ۲۰۲۶ موکول شده است؛ سالی که مدل ID.2 و مدل کراس‌اور آن با سودآوری شبیه T-Cross اراعه خواهند شد. برندهای کوپرا و اشکودا نیز مدل‌های خود را در بازه‌ی قیمتی ۲۵ هزار یورو معارفه خواهند کرد. مدل ارزان‌تر ID.1 با قیمت ۲۰ هزار یورو برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است.

کم شدن سود فقط به خودروهای برقی مربوط نمی‌بشود. فولکس‌واگن هم چنان دچار هزینه‌های مربوط به پرونده‌ی دیزل‌گیت و الزامات سخت‌گیرانه‌تر قوانین آلایندگی اتحادیه‌ی اروپا است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

[ad_2]