[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سمسون
ایلان ماسک از دستاورد تاریخی برای تسلا پرده برداشت: نخستین خودروی مدل Y کاملاً خودران، بدون هیچ سرنشین یا اپراتور راهدور، از کارخانه خارج شد و مسیر خود را تا خانهی خریدار طی کرد. اتفاقات تحویل خودکار ماشین از کارخانه به مشتری، یک روز سریعتر از برنامه انجام شد و نشان داد تسلا به قولهای جاهطلبانهی خود در عرصهی فناوری خودران نزدیک شده است.
بهنوشتهی بیزنساینسایدر، فناوری رانندگی همهخودکار تسلا طی سالهای تازه با تأخیرهای زیاد مواجه می بود و ماسک حتی وعده داد تا آخر ۲۰۱۷ ناظر خودران کامل باشیم، اما اکنون تحقق این رؤیا بهطور عملی با تحویل جدا گانه مدل Y رنگ حقیقت گرفته است.
مطابق حرف هایی ماسک، هیچ فردی داخل ماشین وجود نداشت و در همه طول مسیر از جمله بزرگراه، کنترل از راهدور هم اعمال نشد. او این ماشین را اولین وسیلهی نقلیهی سواری میداند که بدون هیچگونه مداخلهی انسانی در بزرگراه عمومی حرکت کرده است.
مقالههای مرتبط:
درهمین حال، رقیب ها هم بیکار ننشستهاند؛ ویمو سال ۲۰۲۴ مجوز تست خودروهای خودران در بزرگراهها را دریافت کرد، هرچند تا این مدت اجازهی سوار کردن مسافر در این مسیرها را ندارد. این چنین کامیونهای خودران Aurora از ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۴) در تگزاس فعال می باشند و بزرگراههای پرسرعت را طی میکنند.
یکی از مهندسان تسلا خبر داد مدل Y در این مسیر به حداکثر شدت ۷۲ مایل در ساعت رسید که ماسک آن را چابک توصیف کرد. بااین حال، تا این مدت جزئیات مسیر دقیق یا شدت مجاز در طول راه انتشار نشده و تسلا در پاسخگویی به سؤالات رسانهها سکوت کرده است.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
