[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی سمسون
نتایج جوایز سالانهی «۱۰ خودروی برتر چین از نظر طراحی بدنه» اظهار شد و مزدا EZ-60 علاوهبر وجود در فهرست برندگان، جایزهی «بهترین منفعت گیری از مواد» را دریافت کرد.
در بین ۱۰ مدل برگزیده، نامهایی همانند جیلی گلکسی M9، زیکر 7X و Li i8 و Wuling Bingo S دیده میبشود. این جوایز با همکاری مرکز تحقیقات و فناوری ماشین چین (CATARC) و کارشناسان صنعتی برگزار میبشود و یکی از معتبرترین مراجع در حوزهی مهندسی بدنهی ماشین بهشمار میآید.
مزدا EZ-60 بهعلت ایمنی ساختاری، نوآوری در متریال و کیفیت تشکیل مورد تقدیر کارشناسان قرار گرفت. این شرکت در جریان آزمون «جادهی جنگجو»، ماشین را در مجموعهای از آزمایشهای سخت قرار داد؛ از جمله برخورد از جلو با شدت ۱۱۰ کیلومتربرساعت و سقوط از ارتفاع ۳۵ متری.
مزدا ادعا میکند که در تستها اتاق ماشین سالم ماند، سیستمهای ایمنی و کیسههای هوا عمل کردند و باتری ماشین بدون اتصال مختصر یا آتشسوزی پایدار می بود.
ساختار بدنهی EZ-60 عمدتاً از فولاد پیشرفته ساخته شده و ۸۶٫۵ درصد آن از فولاد مقاوم است که شامل ۲۷٫۴۵ درصد فولاد مخصوص با مقاومت تا ۲۰۰۰ مگاپاسکال میبشود.

در طراحی بدنه، میلههای تقویتی بسیاری بهکار رفته از جمله چهار تیر ضربهگیر جلو، محافظ پنجلایهی ستون A و تیرهای جانبی با مقاومت ۲۰۰۰ مگاپاسکال. این مدل ۹ کیسهی هوا دارد؛ از جمله پردهای در طرفین و ایربگ بین سرنشین برای افت صدمه در برخوردهای جانبی.

برای بدنهی ماشین از فولاد آلیاژی روی–آهن برای مقاومت در برابر خوردگی منفعت گیری شده، سیستم ترمز در برابر ۳۰۰۰ ساعت اسپری نمک آزمایش شده و حفاظت باتری برای دوام طویلزمان تست شده است. سیستم تعلیق و ترمز تحت آزمایشهای طویلزمان (معادل بیشتر از ۱۰ سال) کار قرار گرفتهاند.
مقالههای مرتبط
با ۱۷٫۶ مترمربع مواد جاذب صدا، شیشههای چندلایه و بیشتر از ۱۰۰ نقطهی آببندی در قسمتهای گوناگون بدنه، نویز و سروصدای کابین به حداقل میرسد.
دومین بار است که مزدا در بین ۱۰ ماشین برتر از نظر طراحی بدنه قرار میگیرد؛ پیشتر مزدا ۳ موفق به کسب این گفتن شده می بود. اراعهی رسمی EZ-60 از ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) اغاز میبشود.
دسته بندی مطالب
[ad_2]
